کودک روز

آموزشی از نوع مامان - بابایی

1394/4/25 22:38
نویسنده : مرضیه مبتدا
140 بازدید
اشتراک گذاری

آموزشی از نوع مامان - بابایی

به طور عمده این والدین هستند که چگونه صحبت کردن به زبان مادری را به کودک خود یاد می‌دهند. در 2 سال اول زندگی ، اغلب صدای مادر و روش خاص او در صحبت کردن است که به کودکان درباره زبان و چگونه صحبت کردن آموزش می‌دهد .

والدین حتی با دانش ابتدایی خود از زبان انگلیسی، می‌توانند کودک خود را در یادگیری زبان انگلیسی حمایت کنند. این حمایت می‌تواند از طریق استفاده کردن بسیاری از تکنیک‌های موجود در این زمینه صورت ‌گیرد. ممکن است که والدین نگران لهجه‌ی انگلیسی خود باشند، اما کودکان دارای توانایی فوق‌العاده ای در تغییر لهجه‌ی خود به آن چه در اطراف می‌شنوند، هستند (که این محیط اطراف می‌تواند از طریق سی دی‌ها و ویدئوهای معرفی‌شده در این نوع برنامه ی آموزشی خاص غنی گردد).

در واقع در قدم اول آموزش زبان انگلیسی کودکان نیاز به تجربه‌ی این حس  را دارند که:

«من می توانم انگلیسی صحبت کنم.» و «من انگلیسی را دوست دارم.»

هم چنین یکی از مهم ترین مؤلفه های یادگیری، انگیزه می باشد. ایجاد انگیزه در کوکان و به وجود آوردن    احساس مثبت در آن ها نسبت به یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم ترین اقدامات در راستای آموزش زبان انگلیسی است. این موارد برای ادامه ی مسیر یادیگری کودک می بایست به او منتقل شود.حال این حمایت از سوی والدین است که می‌تواند به دستیابی کودکان به این دروس ابتدایی کمک کند. این حمایت یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به اهداف پایه ای در زمینه ی آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است.

حال این سؤال پیش می‌آید که چرا کمک والدین بهترین است؟

والدین می‌توانند ...

- بر کودک خود تمرکز کرده و زمان خاصی به صورت اختصاصی و انفرادی را با آن‌ها بگذرانند.

- درس‌های انگلیسی را متناسب با خود و کودکشان با بخش‌هایی از روز تطبیق دهند(با درنظر گرفتن بهترین ساعت یادگیری کودک خود).

- مدت زمان جلسه‌ی آموزشی را تنظیم کرده و تمرین‌هایی را مطابق با نیازها، علایق و توانایی‌های آن‌ها به منظور تمرکز هرچه بیش تر کودک خود، انتخاب کنند.

- به خلق و خوی کودک خود توجه کرده، آن را تفسیر نموده و واکنش نشان دهند. برای کودکان روزهایی وجود دارد که با تمایل و اشتیاق زبان را جذب کرده و همین طور روزهایی نیز هستند که به سختی می‌توانند تمرکز کنند.

- هنگامی که به صورت انفرادی کار می‌کنند، تفریح بیش تری را به کودک خود ارائه دهند تا زمانی که با گروه کار شود.

- به ایجاد عاطفه و رابطه ای مثبت بین والدین و کودک کمک می کند. هم چنین این امکان را به آن ها می دهد تا  به طور مؤثر و با روش هایی شاد و مفرح تجربه ای آموزشی را با یکدیگر داشته باشند.

   بنابراین والدین  می توانند با در نظر گرفتن برنامه آموزشی متناسب با نیازها و علایق کودکشان به عنوان بهترین معلم کودک خود در قدم‌های ابتدایی آموزش زبان انگلیسی باشند. درنهایت ، از روش هایی استفاده نمایند که بهترین بازخورد را از آموزش های خود در این زمینه به دست آورند. 

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک روز می باشد