کودک روز

6 راز طلایی یادگیری کودکان

1394/4/24 23:53
نویسنده : مرضیه مبتدا
357 بازدید
اشتراک گذاری

6راز طلایی یادگیری کودکان

کودک شما نسبت به تمامی کودکان دیگر فردی خاص، متفاوت و منحصربه‌فرد است. شیوه‌های یادگیری او به عوامل زیادی هم چون سن، سبک‌های یادگیری و شخصیت او وابسته است.

حال وقت آن رسیده است که برای آموزشهرچه بهتر و مؤثرتر به کودک خاص خود رازهای زیر را بخوانید و درباره او بیش تر فکر کنید. این رازها در انتخاب هرچه بهتر فعالیت‌ها و روش‌هایی که بهترین تأثیر را بر کودک دلبندتان می‌گذارد، کمک می‌کند.

 

راز اول. مراحل مختلف یادگیری:

 در نظر داشته باشید که کودک شما مراحل متفاوت رشدی و به تبع از آن مراحل متفاوتی از یادگیری را پشت سر می‌گذارد. به طور مثال نوزادان و کودکان در سنین پایین تر برای یادگیری جهان پیرامون خود تنها به حواس خود وابسته هستند. این در حالی است که در حدود 2 تا 7 سالگی توانایی تفکر و علت‌یابی خود را گسترش می‌دهند و از این توانایی در یادگیری خود بهره می‌جویند.

 

راز دوم. خودمیان بینی کودک:

 برای آموزش زبان انگلیسی به کودک خود باید مثال‌ها را شخصی کرده و در رابطه با خود او ارائه کنید. به این دلیل که خودمیان بینی کودکان در بالاترین سطح خود قرار دارد و تنها خود را مرکز و محور تمامی فعالیت‌ها و جهان پیرامون خود می‌دانند. پس باید از زاویه‌ی دید او به مسائل نگاه کنید.

 

راز سوم. مفاهیم متناسب با سن کودکان:

با در نظر گرفتن راز اول، باید مفاهیمی برای آموزش انتخاب نمود که متناسب با سن آن‌ها باشد. به طور مثال کودکان آماده‌ی یادگیری مفاهیم ملموس و عینی هم چون رنگ‌ها، حیوانات، اسباب‌بازی‌ها و مسائلی از این قبیل به زبان انگلیسی می‌باشند. این در حالی است که برای یادگیری قوانین گرامری و مفاهیم انتزاعی و غیر ملموس زبان انگلیسی آمادگی ندارند.

 

راز چهارم. یادگیری لذت‌بخش:

 برای باانگیزه کردن کودک خود، یادگیری را لذت‌بخش و خالی از هرگونه استرس و فشار روانی کنید. فعالیت‌های شاد و مفرحی را برای یادگیری زبان انگلیسی فراهم کنید. شعرها، کارتون‌ها و بازی‌های مختلف در این زمینه می‌تواند بسیار انگیزه‌بخش باشند.

 

راز پنجم. تصحیح اشتباهات:

اشتباهات کودک خود را تصحیح کنید اما همیشه این کار را انجام ندهید. در نظر داشته باشید که وجود اشتباهات در هنگام یادگیری یک زبان جدید امری کاملاً طبیعی است؛ بنابراین تمامی اشتباهات گرامری او را تصحیح نکنید. به این اقدام کاملاً توجه داشته باشید که در زمان عملکرد مناسب کودک خود، او را مورد تشویق قرار دهید. کودکان به تشویق بازخورد بسیار خوبی نشان می‌دهند.

 

راز ششم. تکرار و وجود برنامه‌ای منظم و همیشگی:

 کودکان برای یادگیری مفاهیم جدید هم چون زبان انگلیسی نیاز به تکرار زیادی دارند؛ بنابراین از تکرار کردن بازی‌ها و فعالیت‌ها درباره‌ی مفاهیم یا موضوعات مشابه ترسی نداشته باشید. کودک شما تکرار کردن شعرها، داستان‌ها و بازی‌ها را دوست دارد. این عمل میزان یادگیری و اعتمادبه‌نفس او را بالا می‌برد؛ و در آخر به یاد داشته باشید که داشتن برنامه‌ای منظم و همیشگی، امری بسیار مهم و ضروری است.

 

 

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودک روز می باشد